درخت Teldrassil

درخت Teldrassil که در Darnassian (زبان اصلی اِلف‌های شب) به معنای تاج زمین است. یک درخت جهانی بود که در سواحل شمالی Kalimdor واقع شده بود. به مدت کوتاهی پس از جنگ سوم توسط اِلف‌های شب ساخته شده بود. که برای آن‌ها در طول جنگ به عنوان خانه و پایگاه اصلی شناخته میشد. «تِلدراسیل،» قلمرو پادشاهی و پایتخت درخت بزرگ شهر Darnassus بود. و سایر شهرک‌های اصلی روی درخت شامل روستاهای Rut’theran ،Dolanaar و Shadowglen میشد. این درخت بزرگ اکوسیستم منحصر به فرد خود را دارا بود که شامل گیاهان و جانوران مختلف و جنگل‌های دوقلو بسیار بزرگ میشد.

برخلاف نیاکان خود (Nordrassil) این درخت جدید در هنگام تولد مورد تقدس Dragon Aspectها نبود. که در نهایت آن را مقابل Emerald Nightmare (کابوس زمرد) آسیب پذیر می‌کرد. اما درست قبل از وقایع Cataclysm، شامل دریافت نعمت‌های Alexstrasza و Ysera بود. که در نهایت تمام آسیب‌های طولانی شناخته شده در طول Cataclysm درمان شدند.

Teldrassil burning

Teldrassil به عنوان بزرگترین سنگر نیروهای Alliance (الاینس) و نگه‌دارنده اتصالات دریایی سرزمین اصلی و جزایر آزورمیست و مجاورت Eastern Kingdoms در Kalimdor (کالیمدور) بود. بسیاری از اِلف‌های جوان و جاه طلب، زندگی خود را از این درخت جهانی آغاز کردند و پا به دنیاهای بیرون گذاشتند. تقریبا پس از یک دهه از ایجاد این درخت بزرگ و در طول جنگ War of the Thorns، به دستور فرماهنده جنگی Sylvanas Windrunner این درخت به آتش کشیده شد. و بسیاری از الف های شب جان خود را از دست دادند.

تاریخچه درخت Teldrassil:

تولد:

پس از وقایع فاجعه آمیز حمله دوم Burning Legion، از اولین اِلف ها، Malfurion Stormrage در کابوس زمرد (Emerald Dream) گیر افتاد. در غیاب او، Fandral Staghelm رهبری اِلف‌های شب را به عهده گرفت و دایره پیشینیان را در Darkshore متقاعد کرد که زمان آن فرا رسیده است تا اِلف های شب، یک درخت جهانی جدید ایجاد کنند و مجددا جاودانگی خود را بدست آورند.

دایره پیشنیان و druidهای خردمند به رهبری Fandral با استفاده از ترکیب قدرت‌های یک‌دیگر، این درخت عظیم را در دریای Veiled پرورش دادند. آن‌ها نام این درخت را Teldrassil خواندند. آنها با ایجاد درختانی قدرتمند و رودهایی جاری، خانه جدید خود را در نهر های این درخت ساختند. اگرچه این درخت جاودانگی آن‌ها را احیا نکرد و Nozdormu، که نعمت نوردراسیل منبع جاودانگی آن‌ها بود، آرزوی اِلف های شب را متکبرانه دانست و از برکت دادن Teldrassil امتناع ورزید.

استورم‌رِیج (Stormrage):

پس از آزاد شدن Malfurion (مالفورین) از کابوس زمرد (Emerald Dream)، او به Darnassus(پایتخت) پرواز کرد. و فهمید که بقایایی از یک اهریمن بزرگ، توسط Fandral با Teldrassil پیوند خورده است. با پیوند زدن شاخه Xavius به درخت بزرگ. و همچنین فهمید قضایای پشت دگرگونی خود به ارباب کابوس و ارتباط بین Azeroth و Emerald Dream (رویای زمرد).

Malfurion توانست شاخه فاسد را از بین ببرد و درخت را تا هرچه بیشتر به شکل اولیه خود بازگرداند. Alexstrasza اعلام کرد که درخت به تنهایی و بدون نفوذ خود یا خویشاوندانش، میتواند شکوفا شود، و با تخیر درخت را برکت داد. سپس او بار دیگر این کار را همرا با Ysera در هنگام عروسی Malfurion و Tyrande Whisperwind انجام داد. برکتی که تا آخرین روز، محافظ درخت بزرگ بود. و باز هم تحت هدایایی از طرف Life-Binder و Dreamer  این درخت بزرگ بیشتر شکوفا شد. اگرچه هنوز نمیتوانست بدون موهبت Nozdormu، جاودانگی اِلف های شب را باز گرداند.

Teldrassilmovie

دگرگونی (Cataclysm):

در طول دوره دگرگونی، worgen به Teldrassil پاک شده رسید. هنگامی که Malfurion قلب درخت بزرگ را چک کرد، هیچ آسیبی آشکار نبود. با این حال archdruid هوشیار بود زیرا میدانست که دسته هایی از عفونت در Emerald Dream باقی مانده پس Teldrassil هنوز آسیب پذیر بود.

مدتی بعد بهبود Teldrassil کند شد. و نشانه هایی آسیب های کابوس ظاهر شد. اگرچه هنوز تهت فشارهای سیاسی، خرابی های غیرقابل مهار و عظیم دگرگونی بودند، اِلف های شب تلاش میکردند تا علت بیماری درخت بزرگ خود را بدانند. آنها دانستند که این بیماری تازه ای نیست، بلکه بقایایی از آسیب های اصلی است. که توسط خود درخت خارج شده و حمله به منبع این فساد بدون آسیب رساندن به خود درخت که باعث مرگ آن میشد، غیرممکن بود. Bough of Corruption آخرین بقایای Xavius روی درخت بزرگ بود. که سرچشمه Fel Moss [Fel Moss] بود. و به بسیاری از موجودات آسیب وارد میکرد.

Battle for Azeroth:

درخت Teldrassil توسط Hordeها به رهبری Sylvanas Windrunner سوزانده شد. این بزرگترین آتش سوزی بود که Azeroth به تاکنون دیده بود. بسیاری از بازماندگان توسط پورتال ها به شهر Stormwind City فرار کردند. و آنجا در حوالی Olivia’s Pond همراه با پنهاجویان و مجروحان در کلیسای جامع نور (Cathedral of Light) و Stormwind Harbour یا در گروه های کوچک پراکنده در سطح شهر، مستقر شدند. دیگر بازمانگان با قایق به سمت سواحل محاسره شده شرق Lor’danel رفتند. در آنجا تدرکات لازم برای خارج کردن آنها به جزیره Azuremyst Isle محیا شد. درحالی که دیگر اِلف های شب در Darkshore ماندند تا به مبارزه با Hordeها ادامه دهند.

برای دریافت اطلاعاتی بیشتر در مورد نژادهای دنیای وارکرفت و اِلف های شب، پیشنهاد میشود بخش بلاگ وبسایت ما را مشاهده کنید. همچنین میتوانید برای مطلع شدن از جدیدن تغییرات بلیزارد ، به قسمت اخبار مراجعه کنید.

تاریخ انتشار: 25/06/2020

آخرین ویرایش: 12/04/2022

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
trackback
3 سال پیش

[…] در زیر Ruins of Lordaeron است. اگرچه، مجازات Alliance برای سوزاندن Teldrassil باعث شد که Undercity به طور عادی غیرقابل سکونت شود، اما این […]