RMT


شرکت NetEase (ناشر و همکار بلیزارد در چین) که مدیریت World of Warcraft در این کشور را بر عهده دارد، اخیرا با برخی پلیرها مصاحبه‌ای جالب داشته است. طبق گزارشات، در این مصاحبه، از پلیرهای مشکوک به پول دادن برای گرفتن اچیومنت  Hall of Fame: Sire Denathrius (Alliance) در مورد باس‌ها و نحوه گرفتن اچیومنت سوال شده است. تا تایید شود که آن‌ها صلاحیت گرفتن اچیومنت را داشته‌اند یا خیر. پلیرهایی که سوالات را به درستی جواب نداده‌اند، اچیومنت آن‌ها حذف و حساب کاربری‌شان بن شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وبسایت WoWHead به سراغ پلیرهای چینی رفته و صحت این قضیه را جویا شده است. طبق گفته WoWHead پلیرهای مشکوک بین 3 تا 7 روز بن شده و اچیومنت آن‌ها حذف شده است. البته تصویر بالا که نشان‌دهنده بن 30 روزه است، مربوط به این قضیه نیست.

مصاحبه از طریق تماس تلفنی انجام شده و سوالاتی در مورد مواجهه با باس Sire Denathrius پرسیده شده است. طبق برخی گزارشات، شرکت‌های بوست چینی نیز به تقلا افتاده و در تلاش هستند تا مشریان خود را آماده جواب دادن به سوالات احتمالی کنند.

مصاحبه نماینده بلیزارد

با این وجود که تماس با پلیرها و سوال از آن‌ها در مورد یک رِید کمی نامتعارف و تهاجمی محسوب می‌شود، این اقدام NetEase پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. چراکه RMT (خرید و فروش گلد یا سرویس‌های دیگر و دریافت پول واقعی به ازای آن) در چین بیش از یک سال است که تا حد بسیار چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال بوست کامل Castle Nathria به طور میانگین حدود 200 RMB (واحد پول چین) که معادل 30 دلار به ازای هر پلیر است که تا 5 دلار به ازای هر پلیر هم پایین آمده و گاهی اوقات با تخفیف‌های ارائه شده تا رایگان شدن هم رسیده است و هر هفته در حال پایین آمدن است. با این وجود که دلایل زیادی برای RMT وجود دارد، تا به امروز تا حدی با فرهنگ گیمینگ چین عجین شده که ریشه‌کن کردن آن تقریبا غیرممکن شده است. و بن کردن آی‌پی، مک آدرس، و سخت‌افزارهای متعدد هم در متوقف کردن آن موثر نبوده است. طبق مقاله منتشر شده توسط خبرگزاری CNBC در سال 2018 مقیاس کار بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. شرکت‌های بزرگ با اعضای زیاد و متعهد با زیرساختی عظیم شبانه‌روز در حال کار کردن هستند و به محض این‌که دسته‌ای از اکانت‌ها بن شد، چندین اکانت دیگر جایگزین می‌شوند. و هیچ‌گاه اقدامی در مقیاس بزرگ علیه آن‌ها صورت نگرفته است.

گفته می‌شود NetEease آن‌چنان که باید و شاید سخت‌گیرانه عمل نمی‌کند و اقداماتی هم که انجام می‌دهند به دلیل فشارهای بلیزارد بوده است. حتی زمانی هم که اقدامی انجام می‌دهد به شدت اقدامات انجام شده در غرب نیست. پلیرهای چینی از این کار NetEease شوکه شده‌اند. برخی تقصیر را به گردن فروشندگان بوست انداخته و برخی نیز تلاش کرده‌اند تا راه فراری پیدا کنند.

توضیح تصویر: با دوست من نیز تماس گرفتند و از او پرسیدند چرا هر 8 کاراکترت همزمان در رِید حضور دارند. او پاسخ می‌دهد که «هیچی، فقط بازیم خوبه می‌تونم 8 تا رو با هم بازی کنم». سپس اکانت او بن می‌شود.

برخی از سوالات پرسیده شده شامل موارد زیر هستند:

  1. What causes the boss to phase?
  2. What is the number of cabalists in Phase 2?
  3. If there is a Blood Prince in Phase 3, and if so, how many?

 

با توجه به این‌که بن شدن پلیرها تایید شده، مشخص نیست که گیلدها نیز از Hall of Fame حذف شده یا باعث تاخیر خوردن کراس‌رلم خواهد شد یا خیر. اما با توجه به این‌که بلیزارد تاریخ عرضه عمومی را اعلام کرده کراس‌رلم Mythic به احتمال زیاد هفته آینده باز خواهد شد. در نتیجه با هجوم مشتری‌های جدید از کراس‌رلم، باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها و پرسودترشدن RMT نیز خواهد شد.

تاریخ انتشار: 06/03/2021

آخرین ویرایش: 06/03/2021

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

0 دیدگاه
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها