بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن



بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن – قسمت دوم – در قسمت پیشین، نقش کلاس جادوگر و توانایی های آنها در حمله و استراتژی اصلی آنها مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت با توانایی های ویژه، Spellها و قدرتهای خاص این کلاس آشنا می‌شویم. کلاس Mage در نژادهای مختلف، توانایی خاص خود را داراست. که قدرت و توانایی آنها را متمایز می‌سازد.

توانایی های سودمند جادوگر در نژادهای مختلف:

Draenei:

  • [Heroic Presence] که یکی از مهم ترین توانایی های سودمند در این نژاد است. در نبردهای PvE استفاده می‌شود. باعث افزایش یک درصدی spell hit (قدرت طلسم) می‌شود.
  • [Gift of the Naaru] باعث احیای جزئی می‌شود (کمی از نوار سلامتی را پر می‌کند).

Dwarf (کوتوله):

  • [Stoneform] یک خاصیت دفاع جزئی است که بیشتر در PvP و PvE استفاده می‌شود.

Gnome:

  • [Expansive Mind] که یکی از مهم ترین توانایی های سودمند در این نژاد است. و باعث افزایش mana به مقدار پنج درصد خواهد شد. 
  • [Escape Artist] باعث از بین رفتن تله ها و اسپل‌های مضری که سرعت شما را کاهش می‌دهند، می‌شود. بیشتر در PvP و PvE استفاده می‌شود.

Human (انسان):

  • [Every Man for Himself] یک توانایی سودمند که بازیکانان را قادر می‌سازد تا اثرات ناتوانی را از کاکترهای بازی حذف کنند. (مانند کند شدن، ترس، بیهوشی و خشک شدن).
  • [Diplomacy] میزان شهرت (Reputation) کسب شده را 10درصد افزایش می‌دهد.

Night Elf (اِلفهای شب):

  • [Quickness] عمدتا در PvP مفید است، برتری خاصی نسبت به دریافت خسارت می‌بخشد.
  • [Shadowmeld] به صورت جزئی و موقتی نامرئی می‌شوید! به طور اساسی در PvE استفاده می‌شود. اگرچه بازیکن هنوز آسیب پذیر است. (در مقایسه با [Ice Block])، باعث کاهش تهدید نمی‌شود. (برخلاف [Invisibility]). و میتواند دشمن را مجبور سازد تا هدف خود را گم کند و یک وقفه کوتاه ایجاد میکند.

Worgen:

  • [Viciousness] باعث افزایش یک درصدی spell critical strike می‌شود.
  • [Darkflight] به بازیکن توانایی حرکت سریع را می‌دهد.

Blood Elf:

  • [Arcane Torrent] مانند [Counterspell] عمل می‌کند. و میزان mana را مقداری جزئی افزایش می‌دهد.
  • [Arcane Acuity] باعث افزایش یک درصدی spell critical strike میشود. بنابراین در PvP و PvE مفید است.

Goblin:

Orc:

  • [Blood Fury] در هنگام استفاده باعث افزایش قدرت طلسم می‌شود.
  • [Hardiness] باعث کاهش زمان بیهوشی می‌شود.

Tauren:

  • کلاس Mage برای این نژاد دردسترس نیست.

Troll:

Undead:

  • [Will of the Forsaken] درهنگام از دست دادن کنترل کارکتر قابل استفاده است.

لیست بالا تنها بخشی کوتاه از توانایی های کلاس Mage است.

تخصص:

جادوگران می‌توانند از بین سه تخصصی (Spec) که وجود دارد تنها یکی را انتخاب کنند. که به آنها دسترسی به توانایی های خاص خود را می‌دهد.

Spell_holy_magicalsentry

Arcane: حملات و آسیب‌های وارده جادوگران بر روی [Arcane Blast] و [Arcane Missiles] تمرکز دارد. تخصص Arcane (سری) شامل [Slow]، یک اثر قدرتمند برای کند کردن فوری دشمن، و [Arcane Barrage]، برای حملات گسترده می‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند خسارتی قابل توجه را با [Arcane Power] و [Presence of Mind] بوجود بیاروند. 

Fire: بیشترین آسیب‌های آتشین جادوگران با [Pyroblast] است. آتش در AoE بسیار قدرتمند است. جایی که ترکیب [Combustion]، [Pyroblast] و [Living Bomb] می‌توانند با [Inferno Blast] بسیار مهلک شوند. مبارزاتی که بازیکن مجبور است به طور مکرر حرکت کند از آتش جادوگر می‌توان بهره برد. زیرا [Scorch] می‌تواند زمان حرکت را پر کند. تخصص آتش تعداد کمی ابزار بقا را محیا می‌کند. این امر از نظر تاریخی، آتش را تبدیل به یک انتخاب خوب برای مهاجمان رده بالا کرده است. که به دنبال ایجاد بیشترین خسارت هستند. اما در PvP و صحنه‌های بقا، یه صورت ضعیف عمل می‌کند.

Spell_frost_frostbolt02Frost: تخصص یخ بیشتر در مبارزات kiting و پنهان کاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. و برای آن‌ها یک ظرفیت خوب از AoE به‌همراه می‌آورد. جادوگران Frost همچنین [Summon Water Elemental] را یاد می‌گیرند. که یک همراه را با قدرتهای یخ خلق می‌کند.

این بود بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن قسمت دوم، برای مشاهده قسمت اول و آشنایی با تاریخچه این کلاس قسمت اول را مطالعه کنید. همچنین برای مطالعه بیشتر World of Warcraft (دنیای وارکرفت) می‌توانید بخش بلاگ وبسایت را مطالعه کنید. برای باخبر شدن از جدیدترین اخبارهای بلیزارد بخش اخبار وبسایت توصیه می‌شود.

تاریخ انتشار: 14/07/2020

آخرین ویرایش: 12/02/2021

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
trackback
3 سال پیش

[…] کلاس Mage و تاریخچه آن – قسمت اول – برای مشاهده قسمت دوم کلیک کنید. برای آشنایی بیشتر با دنیای وارکرفت، World of […]