بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن



بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن – قسمت اول – کلاس Mage یا جادوگر، یکی از کلاس های damage-dealing در دنیای وارکرفت است. که توانایی پرتاب طلسم burst damage را داراست. و همچنین می‌تواند محیط را تحت جادوها و طلسم‌های خود قرار دهد. جادوگرها را بیشتر بخاطر آسیب های مهیبی که وارد می‌کنند و همچنین توانایی آن‌ها در کنترل جمعیت می‌شناسند. توانایی آن‌ها به همین موارد نیست و آنها تعدادی نقشهای کاربردی دیگر را نیز دارند مانند ایجاد نوشیدنی و غذا برای یاران خود، تلپورت کردن آن‌ها و همچنین ایجاد پورتال‌هایی به شهرهای بزرگ.

MageCrest

جادوگرها معمولا زره پارچه ای به تن می‌کنند. اما با استفاده از طلسم ها این کمبود را جبران می کنند. آنها با پوشیدن خود در آتش، یخ و حتی انرژی های سری برای خود زره ای قدرتمند ایجاد می کنند. با این وجود، در هنگام حمله، برای مغلوب کردن دشمن، با ناتوان کردن آنها، شانس زنده ماندن بیشتری دارند و همیشه یک قدم جلوتر از دشمن و به دور از دسترس هستند. این جادوگران بسیار سریع هستند، و میتوانند با استفاده از Blink به سرعت از دشمن فاصله بگیرند یا یک Frost Nova را مستقر کنند تا یک گروه از دشمن را Freeze کنند (یخ زدن دشمن). یا حتی می‌توانند با استفاده از Invisibility به سرزمین سایه‌ها بروند، تا از دید دشمن ناپدید شوند. جادوگرها استاد مبارزات Kiting هستند (یک تاکتیک مبارزه از راه دور). و می‌توانند در فاصله ای دشمن را گرفتار کنند. و با استفاده از قابلیت‌های Crowd Control که دارند، یک گروهی از دشمن را شکست دهند، بدون اینکه یک تار مو از سرشان کم شود.

نقش اصلی جادوگران در سطوح پایین‌تر، انتقال آسیب به دشمن و Crowd Control با استفاده از Polymorph است. که به طور موقت، انسان‌ها و حیولاها را به موجوداتی بی خطر تبدیل می‌کند. اما در سطوح آخر بازی، آنها آسیب چشمگیری را به دشمن وارد می‌کنند، با استفاده از توانایی‌های پرکاربرد Counterspell و Spellsteal.

Mage می تواند یک کلاس بسیار جالب برای پلیر باشد. جادوگران خسارت قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کنند، و با قابلیت‌هایی همچون کنترل جمعیت قوی و برخی جادوهای جالب، مانند انفجار دشمنان با Dragon Breath یا یخ زدن مهاجمان در Ring of Frost، تاثیر به‌سزایی در میدان نبرد دارند. آنها اساتید حقه‌بازی هستند، و می‌توانند با استفاده از قدرت ذهنی، بسیاری از واقعیت ها را تغییر دهند. تبدیل کردن دشمنان خطرناک به گوسفندانی بی خطر، یا حتی خود زمان را تغییر دهند. آنها با خیالی آسوده فاصله خود را با دشمن حفظ میکنند و با استفاده از یخ و ایجاد کوه های یخی دشمن را کند می کنند یا با ایجاد توپ‌هایی آتشین یا دیواره هایی از آتش، به دشمن آسیب وارد می‌کنند.

کلاس Mage در نژاد های زیر قابل بازی است:

کلاس جادوگر در نژادها

تاریخچه:

تمدن اولیه Kaldorei سعی داشت با استفاده و دستکاری مستقیم جادویی که از چشمه ابدیت گرفته شده است، از آن برای ایجاد و تداوم جامعه خود استفاده کند. استفاده مدام آن‌ها از چشمه، توجه Sargeras و Burning Legion را جلب کرد. ملکه Azshara با استفاده از چشمه جادو دروازه‌ای برای ورود Azeroth به Legion پیشکش کرد. ورود Legion یک درگیری گسترده را برانگیخت که بعدها به عنوان جنگ بزرگان شناخته شد. این جنگ عواقب وخیمی به همراه داشت، با وجود اینکه نژادهای میرای متحد Azeroth پیروز میدان بودند، اما سرزمین Kalimdor متلاشی شده بود. این گسستگی عظیم باعث شد انرژی های چشمه، به جو نفوذ کنند و جادو را در سرتاسر جهان گسترش دهند.

این واقعه اکثریت night elves (اِلف های شب) را متقاعد کرد که جادوی سری را رد کنند و خواهان کمک‌های Malfurion Stormrage برای Druidism شوند. بسیاری از Highborneهای زنده مانده، نتوانستند این سبک زندگی را تحمل کنند و رنج می‌کشیدند، زیرا دیگر نمی‌توانستند انرژی های سری چشمه را جذب کنند. رهبر آنها، Dath’Remar Sunstrider، درویدها (druid) را بزدل خواند به دلیل امتناع آن‌ها در استفاده از جادویی که در هنگام تولد به آن‌ها موهبت داده شده بود. با وجود هشدارهای Malfurion مبنی بر اینکه هرگونه استفاده از جادو مجازاتش مرگ است، Dath’Remar پیروان خود را به سمت یک شورش سوق داد. و یک طوفان جادویی عظیمی را در Ashenvale به راه انداخت برای متقاعد کردن druids ها تا مقابل قانون استادگی کنند. در عوض Malfurion و druidsها، Highborne را از سرزمینهای خود تبعید کردند. Dath’Remar و یارانش تصمیم گرفتند كه از Kalimdor قایقرانی كنند و سرانجام در Lordaeron پهلو گرفتند. و در نهایت آنها پادشاهی Quel’Thalas را پیدا كردند و خود را  High Elves خواندند. هنگامی که قلمرو آن‌ها تحت محاصره ترول‌های Zul’Aman قرار گرفت. آنها پذیرفتند تا در صورت دریافت کمک‌های نظامی از انسان‌های Arathor، به تعداد صد نفر از آن‌ها هنرهای استفاده از جادو را آموزش دهند. از بین این دو نژاد، هنرهای سری (arcane) در بین نژادهای مختلفی در سرتاسر «آذراث» گسترش یافته است.

این بود بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن – قسمت اول – برای مشاهده قسمت دوم کلیک کنید. برای آشنایی بیشتر با دنیای وارکرفت، World of Warcraft، پیشنهاد می‌شود به بخش بلاگ وبسایت سر بزنید.

 

تاریخ انتشار: 09/07/2020

آخرین ویرایش: 12/02/2021

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
trackback
3 سال پیش

[…] بود بررسی کلاس Mage و تاریخچه آن قسمت دوم، برای مشاهده قسمت اول و آشنایی با تاریخچه این کلاس قسمت اول را مطالعه کنید. […]