اکتیویژن بلیزارد

اداره رقابت و بازارهای مالی انگلیس (CMA) بالاخره به ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت نظر مثبت داد.

حدود 21 ماه پیش در فوریه سال 2022 بود که خبر ادغام این دو شرکت اعلام شد و از آن زمان تاکنون مایکروسافت درگیر مسائل حقوقی بسیاری عمدتا در آمریکا و انگلیس بوده است. این آخرین تاییدی بود که مایکروسافت نیاز داشت و هم‌اکنون رسما این دو شرکت با هم ادغام شده‌اند. بنابراین مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را به قیمت 68.7 میلیارد دلار خریداری کرد.

البته منتظر عرضه بازی‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد در سرویس گیم‌پَس مایکروسافت (Game Pass) به این زودی نباشید. اکانت X (توییتر سابق) «گیم پس» اعلام کرده کار بر روی انتشار بازی‌های اکتیویژن بلیزارد بر روی سرویس را می‌توان الان شروع کرد و اطلاعات بیشتر را طی ماه‌های آتی اعلام خواهیم کرد.

مایکروسافت برای خرید این شرکت مجبور شد حقوق مربوط به گیمینگ ابری (Cloud Gaming) خود را به یوبی‌سافت بفروشد. همچنین قراردادی 10 ساله با سونی امضا کند که بر اساس آن فرنچایز Call of Duty به مدت 10 سال و حداقل تا سال 2033 برای تمامی کنسول‌های سونی عرض شود.

اکتیویژن بلیزارد

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، آقای بابی کوتیک (Bobby Kotick) نیز به عنوان بخشی از این قرارداد استعفا خواهد داد. وی تنها تا پایان 2023 در سمت خود باقی خواهد ماند و طبق گزارشات، مبلغی بالغ بر 400 میلیون دلار پس از استعفا دریافت خواهد کرد.

در نهایت باید اضافه کرد که مایکروسافت ظاهرا از بستن قرارداد در تاریخ ترس‌آوری مثل جمعه 13 اکتبر ترسی ندارد!

منبع

تاریخ انتشار: 13/10/2023

آخرین ویرایش: 13/10/2023

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

0 دیدگاه
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها