اکتیویژن بلیزارد

شرکت Microsoft Gaming رسما اعلام کرد که امروز صبح اکتیویژن بلیزارد را خریده است. این قرارداد با مبلغی بالغ بر 68.7 میلیارد دلار بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ گیمینگ است.

طبق خبر منتشر شده توسط وبسایت Xbox Wire، مایکروسافت از این به بعد صاحب فرنچایزهای اکتیویژن بلیزارد شامل World of Warcraft ،Call of Duty ،Overwatch ،Diablo و بسیاری دیگر خواهد بود. به گفته آقای فیل اسپنسر مدیرعامل Xbox، تمامی شرکت‌های زیرمجموعه Activision Blizzard پس از پایان قرارداد به وی گزارش خواهند داد.

اگر به یاد داشته باشید نوامبر سال گذشته بود که فیل اسپنسر، از مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد یعنی Bobby Kotick به شدت انتقاد کرد. او گفته بود که تیمش از مشاهده وضعیت بلیزارد و اتفاقاتی که رخ داده بسیار ناراحت هستند. در ادامه نیز گفته بود این گونه رفتار هیچ جایگاهی در صنعت گیمینگ ندارد.

با بسته شدن این قرارداد مایکروسافت تبدیل به سومین کمپانی گیمینگ دنیا پس از سونی و Tencent خواهد شد.

 

آپدیت 1: گفته شده آقای Bobby Kotick در طول فرآیند قرارداد همچنان مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند. طبق گفته آقای فیل اسپنسر، Xbox هر تعداد از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را که بتواند به سرویس Xbox Game Pass و PC Game Pass اضافه خواهد کرد.

آپدیت 2: به گفته مایکروسافت این قرار داد در سال مالی 2023 که بازه زمانی جولای 2022 تا جولای 2023 را شامل می‌شود کامل خواهد شد. تا پایان فرآیند خرید، شرکت اکتیویژن بلیزارد به صورت مستقل و همانند سابق کار خواهد کرد. هیئت‌مدیره هر دو شرکت، این معامله را تایید کرده‌اند.

آپدیت 3: از صبح امروز تا این به لحظه سهام اکتیویژن بلیزارد حدود 27% رشد داشته در حالی که سهام مایکروسافت حدود 1% ارزش خود را از دست داده است.

آپدیت 4: مایکروسافت اعلام کرده تعداد مشترکین سرویس Xbox Game Pass به 25 میلیون نفر رسیده است.

آپدیت 5: طبق گفته وبسایت Bloomberg مایکروسافت در نظر دارد به فروش برخی از بازی‌های Activision Blizzard بر روی PlayStation ادامه دهد، اما بخشی از محتوای این بازی‌ها در انحصار Xbox خواهد بود.

 

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

تاریخ انتشار: 18/01/2022

آخرین ویرایش: 18/01/2022

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

0 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها