در گیم‌پلی دنیای وارکرفت همانند ساير بازی‌هاي آنلاين نقش آفريني، در دنياي وارکرفت هم بازيکن با ديد اول شخص يا سوم شخص، کارکتر خود را در دنياي بازي کنترل می‌کند. کاوش در دنياي وسيع، مبارزه با غول‌هاي مختلف، کامل کردن ماموریت‌ها و تعامل با ديگر NPCها يا بازيکن‌ها ساختار اصلي گيم‌پلي دنياي وارکرفت را تشکيل می‌دهند. براي باز شدن بسياری از قابليت‌ها درون بازی بايد اشتراک بازی را با استفاده از کارت‌های اعتباری يا گيم‌کارت‌های بليزارد خريداری کرد. در غير اين صورت و با استفاده از حساب آزمايشي شما می‌توانيد کارکتر خود را به لِول بيست برسانيد اما بسياري از قابليت‌ها براي شما قفل است.

کاربر براي ورود به بازی بايد يک سرور را انتخاب کند، که اين سرورها درون بازی به عنوان قلمرو معرفي شده‌اند. هر قلمرو يک کپي جداگانه از دنياي بازي است که در يکی از دو دسته‌هاي زير قرار مي‌گيرد.

معمولي، يک نوع معمول از قلمرو بازی است که گيم‌پلی آن بيشتر بر روی شکست دادن هيولاها و کامل کردن داستان‌های بازی تمرکز دارد. مقابله با ديگر بازيکن‌ها و نقش‌آفرينی‌ها يه طور دل بخواهی هستند.
آر پی، قلمرو RP همانند قلمرو معمولی عمل می‌کند اما با اين تفاوت که تمرکز گيم‌پلی بر روي نقش‌آفرينی‌هاي شخصيت بازيکن است.
تا قبل از معرفي هفتمين بسته الحاقي بازی (Battle for Azeroth) هر دو قلمروهای بازي به دسته‌هاي مجزای PvP و PvE تقسيم‌بندي مي‌شدند. اين مسئله پس از انتخاب گزينه حالت جنگ (War Mode) حذف می‌شد. که به بازيکنهاي لِول بيست يا بالاتر اجازه مي‌داد که با انتخاب حالت جنگ در دو شهرهای پايتخت بازی مشخص کنند که آيا مي‌خواهند به طور پيوسته در جنگ‌های PvP باشند يا خير. با غیرفعال بودن War Mode دیگر پلیرها امکان حمله به شما را نخواهند داشت.

گیم پلی دنیای وارکرفت

گیم‌پلی دنیای وارکرفت

نژادها و جناح‌ها:

بازيکن بايد ساخت شخصيت خود را با انتخاب يکی از چند نژاد قابل‌بازی مشخص کند. به عنوان مثال، اُرک‌ها يا ترول‌ها که در جناح Horde قرار دارند يا انسان‌ها و کوتوله‌ها که در جناح Alliance قرار دارند. ارتباط شخصيت‌ها در جناح‌های مختلف به صورت ابتدايی است. اما بازيکن‌هايی که در يک جناح هستند می‌توانند راحت صحبت کنند، نامه ارسال کنند يا در انجمن‌های گروهی (Guild) صحبت کنند. بازيکن بعد از انتخاب نژاد بايد کلاس (توانايي) شخصيت خود را با انتخاب گزينه‌هايی مانند جادو، جنگجو يا کشيش انتخاب کند. که بيشتر کلاس‌ها محدود به نژادهاي خاصی هستند. همچنین برای آشنایی بیشتر با نژادهای دنیای وارکرفت می‌توان بخش بلاگ وبسایت را مطالعه کرد.

تاریخ انتشار: 15/06/2020

آخرین ویرایش: 05/04/2022

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
trackback
3 سال پیش

[…] طراح کاراکتر به نام Sturmbart که از طرفداران پروپا قرض World of Warcraft نیز هست، اخیرا نقشه‌ای با جزئیات بسیار بالا و جالب […]