با عرضه Burning Crusade Classic بسیاری از پلیرها برای تجربه دوباره بازی پس از مدت‌ها به دنیای وارکرفت بازگشته‌اند. یکی از سیستم‌های جدیدی که توسط بلیزارد در Burning Crusade Classic معرفی شد سیستم لایه‌بندی نام دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی این سیستم بپردازیم.

معرفی سیستم لایه‌بندی در Burning Crusade Classic:

لایه‌ها (Layers) در واقع تکنولوژی جدیدی هستند که توسط بلیزارد برای WoW Classic طراحی شد. این سیستم مشابه سیستم Sharding در World of Warcraft (ریتیل) است. در واقع هر رلم کلاسیک دارای چندین نسخه‌ از دنیای بازی (لایه) است که همگی بر روی هم قرار گرفته‌اند. هر لایه دارای سقف جمعیت خاصی است و هنگامی که لایه‌ای به این سقف رسید، پلیرهای جدیدی که به بازی لاگین می‌کنند، به لایه دیگری منتقل می‌شوند.

معرفی افزونه Nova World Buffs:

به این دلیل که پلیرها برای انجام کوئست‌ها، دانجن‌ها و دیگر محتواهای بازی، گروهی تشکیل می‌دهند (پارتی)، اگر پلیرهای لایه‌های مختلف نتوانند با هم یک گروه تشکیل دهند، این سیستم منطقی نخواهد بود. فرض کنید دوست شما در لایه دیگری است و شما بخواهید در یک گروه (پارتی) به انجام کوئست‌های مختلف بپردازید. پس طبیعتا باید راهی برای ملحق شدن پلیرهای لایه‌های مختلف به یکدیگر باشد. بنابراین اصطلاحی به وجود آمده به نام «پرش از لایه‌ای به لایه دیگر» (Layer Hopping) که پلیرها از قصد به گروهی محلق می‌شوند تا وارد لایه دیگری شوند. یکی از بهترین روش‌های فهمیدن اینکه در کدام لایه هستید Addon (افزونه) Nova World Buffs است. اگر در قسمت تنظیمات این افزونه گزینه Show Minimap Layer را فعال کنید، شماره لایه‌ای که در آن هستید را در Minimap خواهید دید.

Burning Crusade Classic

در ابتدا نوشته No Layer برای شما نشان داده خواهد شد. اما پس از تارگت کردن یک NPC افزونه آپدیت خواهد شد و لایه شما را نمایش خواهد داد. با کمک این افزونه می‌توانید به راحتی لایه‌ای که در آن هستید را تشخیص دهید. و اگر دوست دارید در لایه‌ای دیگر بازی کنید از «پرش به لایه‌ای دیگر» (Layer hop) استفاده کنید.

«پرش به لایه‌ای دیگر» قابلیتی بسیار مفید است. برای کارهای مختلفی از جمله پیدا کردن یک NPC یا Mob خاص، فرار کردن از دست پلیرهای مزاحم، و یا حتی دیدن پلیرهای جدید می‌توان از آن استفاده کرد.

منبع

تاریخ انتشار: 07/06/2021

آخرین ویرایش: 13/06/2021

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

0 دیدگاه
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها