شرکت اکتیویژن بلیزارد در مورد 18 میلیون دلاری که قرار شده بود در جریان درگیری خود با کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر آمریکا و دپارتمان مسکن و استخدام منصفانه کالیفرنیا بپردازد، سکوت اختیار کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد این شرکت مشغول اخراج تعدادی از کارمندان خود است.

بر اساس نامه‌ای که اکتیویژن بلیزارد به کارمندان خود فرستاده، این شرکت نزدیک به 20 نفر از کارمندانش را اخراج کرده است. همچنین بیش از 20 نفر دیگر نیز توبیخ شده‌اند. تمامی این کارمندان به نحوی با جریانات اخیر و شکایاتی که از بلیزارد در رابطه با تبعیض جنسیتی و آزار و اذیت در محیط کار شده بود، در ارتباط بوده‌اند.

طبق مصاحبه‌ای که روزنامه Financial Times با خانم Frances Townsend یکی از مدیران مسئول بلیزارد داشته، ایشان اسم شخص خاصی را نبرده اما گفته است که افراد اخراج شده از توسعه‌دهندگان و مدیران ارشد شرکت بوده‌اند. خانم Townsend در ادامه گفته است که بلیزارد در تلاش برای به دست آوردن اعتماد تیم است و از این به بعد گزارشات کارمندان و اعتراضات‌شان به خوبی بررسی خواهند شد. او همچنین اضافه کرده که آقای Bobby Kotick و هیئت‌مدیره شرکت یک چک سفید امضا به وی داده‌اند تا تغییرات لازم را در صورت نیاز برای حل کردن این مشکلات انجام دهد.

خانم Frances Townsend از جمله افرادی بود که در اوایل این جریانات، عکس‌العمل بسیار بدی از خود نشان داده بود و تمامی این شکایات و اعتراضات را نادرست و نابه‌جا خوانده بود. وی مسئولیت حمایت از حقوق کارمندان زن در بلیزارد را بر عهده داشت که مجبور به استعفا از این سمت شد و حال مدیر بخش دیگری است.

شرکت اکتیویژن بلیزارد علاوه بر این اقدامات، منابع آموزشی و نیروی انسانی تیمی که مسئول رسیدگی به این موارد است را 3 برار کرده است. 19 شغل تمام‌وقت نیز به این تیم افزوده شده است.

متن کامل مصاحبه را می‌توانید از روزنامه Financial Times بخوانید.

تاریخ انتشار: 21/10/2021

آخرین ویرایش: 21/10/2021

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

0 دیدگاه
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها