مشکل کرش WoW
حل مشکل کرش WoW پچ 3 (مصرف بالای رم)

در این آموزش قصد داریم تا نحوه رفع مشکل کرش کردن World of Warcraft نسخه 3.3.5 را به شما آموزش دهیم. سرور مورد نظر ما در این آموزش وارمین (Warmane) است، اما این آموزش برای سرورهای دیگر همچون Sunwell ،Ascension و یا Dalaran-WoW نیز جواب می‌دهد.

مشکل کرش WoW

بررسی مشکل:

مشکل کرش کردن WoW به دلیل مصرف بالای رم یا حافظه موقت سیستم، به این دلیل رخ می‌دهد که کلاینت پچ 3 بازی به صورت پیش‌فرض 32 بیتی است. در زمان عرضه پچ سوم یعنی سال 2008 کلاینت بازی تنها به صورت 32 بیتی که در آن زمان متداول بود، عرضه شد. به مرور زمان و عرضه بسته‌های الحاقی بعدی بازی، بلیزارد 2 نسخه 32 و 64 بیتی را به صورت جداگانه در دسترس کاربران قرار داد و امکان اجرای بازی به هر 2 شکل فراهم بود و نهایتا در نسخه‌های کنونی بازی تنها شاهد نسخه 64 بیتی بازی هستیم. خب، سوالی که این‌جا پیش می‌آید این است که مشکل نسخه 32 بیتی بازی چیست؟

مشکل این‌جاست که کلاینت پچ 3 که 32 بیتی است تنها امکان استفاده از 2 گیگابایت رم را دارد. و این مورد در اکثر موارد مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد مگر در موارد معدود. اما اگر از افزونه‌های زیاد و کاراکتر مدل‌های جدید Warlords of Draenor یا Legion استفاده کنید، این‌جاست که در مکان‌های شلوغ و جاهایی که مصرف رم بالایی دارند، بازی شما کرش خواهد کرد و مشکلات بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال امکان حضور در مکان‌های شلوغی همچون دالاران را به هیچ وجه نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که اگر در سرور وارمین هستید، در بخش دانلود 2 کلاینت قرار گرفته، یکی نسخه Old و دیگری نسخه آپدیت شده به همراه کاراکتر مدل‌های Legion است. اگر از کلاینت جدید استفاده می‌کنید راه حل زیر را دنبال کنید.

راه حل:

در حال حاضر بهترین راه حل، استفاده از Large Address Aware است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به کلاینت WoW اجازه دهید بیش از 2 گیگ رم استفاده کند.

برای استفاده از این برنامه ابتدا به محل نصب بازی بروید، سپس بر روی کلاینت WoW که Wow.exe نام دارد، کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس از تب General تیک Read-Only را بردارید. به صفحه دانلود برنامه Large Address Aware رفته، نسخه متناسب با ویندوز خود را دانلود و برنامه را اجرا کنید. از تب Mode گزینه Advanced را انتخاب کنید. به تب Add رفته و با کلیک بر روی Files… فایل اجرایی بازی یعنی Wow.exe را انتخاب کنید. با زدن تیک فایل WoW.exe در برنامه، به تب With Selected رفته و Force Large Address Aware را انتخاب کنید. اگر در ستون LAA به شما True نمایش داده می‌شود یعنی کار تمام است.

مشکل کرش WoW

صفحه دانلود برنامه (اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، نسخه Net Framework 4.5 را دانلود کنید)

تاریخ انتشار: 06/10/2020

آخرین ویرایش: 04/04/2022

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

2 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
Amir
Amir
11 ماه پیش

سلام و تشکر بابت مطلب مفیدتون
متاسفانه در مورد کسایی که از کلاینت قدیمی استفاده میکنن توضیحی ندادین که چکار کنن و اینکه از کجا بدونیم کلاینت ما قدیمی هست یا جدید؟
یه مورد مهم اینکه من قبلا هیچ وقت این ارور رو نمیدیدم و بازی اصلا کرش نمیکرد.یه مدت کوتاهه که بیشتر وقت هایی که دالاران میرم بازی کرش میشه و این ارور رو میده
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

Last edited 11 ماه پیش by Amir