بازگشت به WoW

آیا عرضه Shadowlands زمان مناسبی برای بازگشت به WoW است؟ این سوال در حال حاضر ممکن است سوال خیلی‌ها باشد. بسته الحاقی Shadowlands مطمئنا ویژگی‌ها و سیستم‌های جالب‌توجه جدیدی را به WoW اضافه کرد. با این حال از نظر محتوایی ممکن است بازی همچنان کمی ضعیف به نظر برسد. در ادامه با هم سعی می ‌کنیم سوال بالا را با بررسی برخی نکات مثبت و منفی WoW، پاسخ دهیم.

برخی نکات مثبت:
  • Shadowlands از نظر زیبایی عالی است! بخش طراحی هنری بلیزارد در عرضه هر بسته الحاقی بازی سنگ تمام گذاشته است و Shadowlands نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آسمان‌های آبی گرفته تا محیط زیبای Bastion. از مجسمه‌ها و معماری خیره‌کننده گوتیک منطقه Revendreth گرفته تا فضای سهمگین و اهریمنی Maw. مناطق Shadowlands بسیار زیبا هستند. علاوه بر این، اگر پس از معرفی کاراکتر مدل‌های جدید، بازی را تجربه نکرده‌اید، پس حتما این کار را انجام دهید. چراکه کاراکترمدل‌ها بهبود بسیار چشمگیری داشته‌اند.
  • داستان‌سرایی بازی هرگز بهتر از این نبوده است. گیم‌پلی، سینماتیک‌های درون بازی و خارج از بازی، کامیک‌ها، داستان‌های کوتاه و رمان‌های کامل WoW همگی بر داستان بازی دخیل هستند.
  • Shadowlands مفرح و جذاب است. اگر می‌خواهید مدت کوتاهی سرگرم شوید و از دنیای واقعی فاصله بگیرید، کارهایی بسیار زیادی هست که می‌توانید در بازی انجام دهید. با رسیدن به آخرین سطح (Level) در بازی، به World Questها، Dungeonها، Torghast، و همچنین World Bossها دسترسی خواهید داشت. همچنین نواحی چالش‌برانگیز، و مینی‌گیم‌های جالب. مقداری بسیار زیادی محتوای قابل تکرار در بازی وجود دارد.
  • قابلیت Group Finder یک ابزار بی‌نظیر برای دسترسی به  Dungeon ،Raid و Battleground است.
  • لول‌آپ کردن هیچ‌گاه مفرح‌تر و پیوسته‌تر نبوده است. با قابلیت Chromie Time می‌توانید در بسته الحاقی دلخواه خود لول‌آپ کنید و تجربه بهتری داشته باشید. هشدار: سطح نوستالژی ممکن است بعضی اوقات بسیار بالا رود!
  • لول‌آپ کردن هیروهای دیگر پس از هیرو اصلی، بسیار بهبود یافته است. به محض رسیدن به سطح 50 و باز شدن محتوای Shadowlands می‌توانید با استفاده از Threads of Fate انتخاب کنید که داستان اصلی را ادامه دهید یا با انجام ماموریت‌های جانبی و شکار گنجینه‌های مخفی به ماجراجویی خود ادامه دهید.
برخی نکات منفی:
  • گیر‌آپ کردن (گرفتن آیتم‌های بهتر) ابتدا آسان است، اما هنگامی که نیاز به آیتم‌های لول بالاتر برای رِید یا Mythic+ شد، کار بسیار سخت می‌شود. آیتم‌های دراپ شده از محتوای گروهی (دانجن‌ها) ضعیف هستند. ماموریت هفتگی مربوط به Great Vault به شما امکان گرفتن یک آیتم را در هفته می‌دهد، بسته به این‌که در طول هفته چه محتوایی را کامل کرده باشید. در حال حاضر، یکی از بهترین راه‌های به دست آوردن آیتم برای PVE انجام دادن فعالیت‌های PVP است. که در واقع منطقی نیست…
  • برخی از سیستم‌ها نامتعادل و دارای مشکل هستند. به عنوان مثال Soulbindها و Conduitها. فهمیدن هدف به کار گیری این سیستم‌ها سخت است. ظاهرا بله، این سیستم‌ها برخی شخصی‌سازی‌ها را به کاراکتر شما اضافه می‌کنند، اما هدف آن چیست؟ آیا قرار است که تنظیم شود و فراموش شود، یا اینکه بعدا بسته به فعالیتی که انتخاب می‌کنید قابل تغییر باشد؟ آیا این سیستم به نحوی طراحی شده که امکان استفاده از تلنت‌های کلاس شما به صورت مجزا بدهد، یا اینکه هدف آن جلوگیری از استفاده از تعویض تلنت است؟ برخی کلاس‌ها به نظر امکانات جالب‌توجهی دارند، درحالی‌که برخی دیگر، قابلیت‌هایشان صرفا بدون استفاده است. این سیستم به نظر ناتمام می‌آید و انگار سمت و سوی مشخصی ندارد. این قضیه در رابطه با بحث آیتم‌های Legendary نیز صادق است.
  • شغل‌ها (Profession) اکثرا در وضعیت خوبی قرار دارند، اما مواردی وجود دارد که ممکن است فکر کنید شغل‌های اصلی ساخت آیتم باید از نظر سختی و راحتی یکسان باشند، اما در حقیقت نیستند. از نظر در دسترس بودن متریال‌های اصلی تا فرآیند ساخت آیتم‌ها در شغل‌های مختلف، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. بر این اساس، سیستم شغل‌های WoW نیز یکی از سیستم‌های دیگر است که نیاز به تعادل و بهبود دارد. به عنوان مثال می‌شد Rewardهای مربوط به World Questها را متناسب با Professionها و متریال‌های مورد نیاز در آن‌ها تنظیم کرد، اما اصلا این‌گونه نیست و World Questها Rewardهای جالبی ندارند.

 

و در نهایت، آیا عرضه Shadowlands زمان مناسبی برای بازگشت به WoW است؟ بسیاری از نکات مثبت و منفی ذکر شده شخصی و سلیقه‌ای هستند. و ممکن است از دیدگاه شما متفاوت باشند. اما در کل، توصیه می‌شود Shadowlands را تجربه کنید، چراکه به احتمال زیاد از آن لذت خواهید برد. BlizzCone نیز در راه است و احتمالا شاهد خبرهای خوبی در رابطه‌ با WoW و دیگر بازی‌های بلیزارد خواهیم بود. نکته آخر اینکه در آخرین نسخه از PTR شاهد بازگشت Valor Point بودیم. پس به احتمال زیاد در پچ بعدی بازی شاهد بازگشت رسمی Valor Point خواهیم بود.

منبع

تاریخ انتشار: 12/02/2021

آخرین ویرایش: 30/05/2023

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

2 دیدگاه
قدیمی‌ترین‌ها
جدیدترین‌ها برترین‌ها
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها
trackback
3 سال پیش

[…] شمالی و 11 مارچ در آسیا منتشر خواهد شد. تمرکز این آپدیت Shadowlands بر روی بهبود سیستم‌های بازی، جوایز ماموریت‌ها، فیکس […]

trackback
3 سال پیش

[…] قبلی را به تنهایی انجام دهند. به این معنی که در پایان شدولندز پلیرها باید بتوانند به راحتی رِیدهایی نظیر Antorus the Burning […]