مدیر ارشد عملیاتی اکتیویژن بلیزارد آقای Daniel Alegre اعلام کرده که این شرکت فروش بازی‌های خود در روسیه را متوقف خواهد کرد. به گفته ایشان تاکنون بیش از 300 هزار دلار توسط کارکنان اکتیویژن بلیزارد برای کمک به مردم اکراین جمع شده است.

البته این اعلامیه بلیزارد کمی مبهم است و به طور واضح گفته نشده این تحریم شامل چه مواردی می‌شود. طبق صحبت‌های آقای Daniel Alegre فروش بازی‌های این شرکت و پرداخت‌های درون بازی متوقف خواهد شد که شامل هزینه اشتراک بازی، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، DLCها و غیره می‌شود.

اخیرا شرکت‌های مایکروسافت، EA و CD Project Red نیز تحریم‌هایی علیه روسیه برای اعمال فشار اقتصادی وضع کرده بودند. این اقدامات تا حدودی بحث‌برانگیز هستند، چراکه برخی معتقدند چنین تحریم‌هایی تنها گریبان‌گیر گیمرهای بی‌گناه خواهد شد نه رهبرانی که باعث و بانی اصلی چنین درگیری‌هایی هستند. با این حال، هیچ بحثی نیست که شرکت‌هایی همچون اکتیویژن بلیزارد عملا و به طور مستقیم کار زیادی علیه این رهبران نمی‌توانند انجام دهند. اعمال تحریم‌های اقتصادی این‌چنینی با این‌که ممکن است ناعادلانه باشد، جمعیت بیشتری را در روسیه تحت تاثیر قرار خواهد داد. و کسانی که تاکنون بی‌تفاوت بوده‌اند، دلیلی برای کمک به اعمال فشار بیشتر به رهبران برای توقف درگیری خواهند داشت.

منبع 1

منبع 2

 

تاریخ انتشار: 05/03/2022

آخرین ویرایش: 05/03/2022

خرید گیم‌تایم و آخرین بسته الحاقی World of Warcraft با قیمتی مناسب از فروشگاه سایت
به اشتراک‌گذاری مطلب:
نظرات
0 0 امتیازات
امتیازدهی
اشتراک
به من خبر بده
guest

0 دیدگاه
بازخوردهای درون‌متنی
مشاهده تمام دیدگاه‌ها